2018. február 11., vasárnap

A november háza



Szél fújt be hozzám a kulcslyukon át,
elfütyült nekem egy boldog nótát.

Poros zongora, rajta gyertya ég,
a muzsikaszó itt ritka vendég.

Csak eső zörög, vihar dörömböl,
nem voltam részeg rég az örömtől.

Nincs vendégszoba, csak gazos sírkert,
nem láttam régen eleven embert.

Rozsdás az ajtón a kopogtató.
Nem is volt tán még itt látogató...

Úgy jönne el, ha jönne bárki is,
bús novemberre színes április.

Sötét a kastély, árnyék se mozdul,
a kandallóbél üresen kondul,

csend az asztalnál eszi a lelkem,
kérdezett tán rég, de nem feleltem...

Vak vagyok, néma és láthatatlan,
az idő sem várt rám - itt maradtam.

Egyedül vagyok, magány a társam,
segít nekem, hogy sírom megássam.

Tollból folyt betűk, megsárgult lapok
őrzik titkomat, hogy még itt vagyok.

Mécs fényére sírt sötét verssorok,
ha tintám elfogy, én is elfogyok...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése